Alo 170 Nedir

Alo 170 Nedir?

Alo 170 Nedir?

Alo 170, çalışanların çalıştıkları iş yerine ve işverene dair şikayetlerini iletebildikleri bir destek hattıdır. Bu hat doğrudan devlet yetkilileri tarafından kontrol ediliyor ve şikayetler yine yetkililerce değerlendiriliyor. Örneğin, maaşın ödenmemesi durumu, mevzuata aykırı çalışma saatleri ve de uygunsuz mesai süreleri gibi koşullarda doğrudan ALO 170 hattı aranabiliyor. ALO 170 tuşlanarak Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi’ne bağlanılıyor. Şikayetlerin yanında Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ile Sosyal Güvenlik Kurumu ve Türkiye İş Kurumu tarafından sunulan hizmetlere dair bilgi de alınabiliyor.

ALO 170 bildirimlerinizi resmi portaldan takip edebilirsiniz:

alo170
ALO 170 online bildirim sorgulama arayüzü

Alo 170 Ücretli mi?

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı‘nın canlı destek hattı olarak hizmet veren ALO 170 ücretli bir servistir ve ücretlendirme genel olarak altı dakikaüç buçuk Türk lirası şeklinde fiyatlandırılmıştır. Bu servis her gün binlerce vatandaş tarafından kullanılıyor. Vatandaşlar sosyal hakları, iş kanunu ve diğer ilgili yasal prosedürlere dair hızlıca bilgi ve yardım almak istediklerinde telefonlarından ALO 170’i arayabiliyorlar. Vatandaşlar iş hakları, sosyal haklar ve yasal haklar konularında merak ettiklerini bu servisteki temsilcilere sorabiliyor.

Yalnızca Sorular mı?

ALO 170’in kapsamı elbette yalnızca çalışanların iş yeri ve işverenlere dair yaptıkları şikayetlerle sınırlı değil. Bu hizmet ile vatandaşlar çalışma hayatı ve sosyal güvenliklerine dair önerilerde de bulunabiliyor ve hatta eksik gördüğü kısımlarda eleştirilerde bulunabiliyor. Vatandaşlar, devlete yaptıkları başvuru ve talepler varsa bunların son durumu hakkında bilgi alabiliyor. Servis 15 Kasım 2010’da kuruldu ve bugün en çok çalışan mağduriyetlerini giderme konusunda önemli işler başarıyor. Biz de Kale OSGB olarak bu uygulamayı destekliyor ve hizmet verdiğimiz şirketlerdeki bilinci artırmaya çalışıyoruz.

İSG Katip

Hangi Konularda ALO 170’i Arayabilirim?

ALO 170 yılda yaklaşık 20 milyon çağrı alıyor. Çağrıların çoğu ihbarlardan ibaret. Sorunlar büyük oranda görüşme sırasında çözüme kavuşturuluyor ve bir kısmı ise başvuru haline getiriliyor. Vatandaşlar ALO 170’i arayarak aşağıdaki konularda bilgi ve yardım alabiliyor:

  • hizmet dökümü
  • rapor ücreti
  • işsizlik sigortası
  • sağlık aktivasyon işlemi
  • emeklilik
  • iş sözleşmesi
  • çeyiz, emzirme ve cenaze ödenekleri
  • çalışma ücreti
  • kıdem tazminatı ve daha fazlası
  • fazla mesai
  • sigorta yapılmaması
  • maaşın düşük gösterilmesi

Şikayet ve Öneriler Uzmanlarca İncelenir

ALO 170 kullanılarak iletilen şikayet, öneri, eleştiri ve ihbarlar doğrudan Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş uzmanlar tarafından ele alınıyor. Sosyal Güvenlik Kurumu ve Türkiye İş Kurumu birlikteliği ile yürütülen ALO 170 servisi vatandaşların şikayet ve ihbarlarına hızlıca çözümler üretmektedir. Bu anlamda arayan kişinin iletişim detayları, adres ve diğer kişisel bilgileri alınır ve böylece kendisine daha kolay bir şekilde ulaşılır. Çoğu talebe en geç 72 saat içerisinde dönüş yapılmış oluyor.

10 Yılı aşkın tecrübemiz ile ihtiyaç duyduğunuz tüm anlarda yanınızda oluyoruz, 7/24 uzman destek.

100+ Mutlu Müşteri

Osgbyi web üzerinden keşfettik. Kendileri bizzat iş yerimize geldiler. Prosedürlerini açıkladıktan sonra anlaşmamız yaptık.
Osgbyi web üzerinden keşfettik. Kendileri bizzat iş yerimize geldiler. Prosedürlerini açıkladıktan sonra anlaşmamız yaptık.
12 yıllık müzik şirketimize iş sağlığı ve iş guvenligi için danışman firma ihtiyacımız oldu. Bu gereklilik için kale osgbden faydalaniyoruz
12 yıllık müzik şirketimize iş sağlığı ve iş guvenligi için danışman firma ihtiyacımız oldu. Bu gereklilik için kale osgbden faydalaniyoruz
70 küsür yaşında patronumuzun sürekli andığı bir iş sağlığı şirketi. Sanırım uzun yıllardır çalışıyorlar
70 küsür yaşında patronumuzun sürekli andığı bir iş sağlığı şirketi. Sanırım uzun yıllardır çalışıyorlar

Benzer Yazılar