Apartman Risk Analizi Nasıl Yapılmalı?

Apartman Risk Analizi Nasıl Yapılmalı?

Apartman Risk Analizi Nasıl Yapılmalı?

Tüm işyerlerinde olduğu gibi apartmanlarda da iş sağlığı ve güvenliği çalışmaları yapılabilmektedir. Apartman risk analizi her apartmanda yapılması gereken bir çalışma olmayıp, bu çalışmanın yapılması için apartmana bağlı olarak çalışan bahçıvan, temizlikçi ya da bu tür düzenlemelerde ilgilenen bir işçinin bulunması gerekmektedir. Eğer bir binada ya da apartmanda bu tür işlerde çalışan işçiler bulunuyorsa apartman için risk analizi yapılması, iş sağlığı ve güvenliği açısından olumlu bir çalışma olacaktır.

Bir apartmanda eğer apartmana bağlı olarak hizmet veren işçiler bulunuyorsa, bu işçilerin yaşayabileceği olası sağlık ve güvenlik sorunlarının önlenebilmesi için risk analizi yapılmalıdır. Risk analizi; personelin nasıl bir ortamda çalıştığı, ortamda personel için tehlike yaratabilecek unsurlar gibi durumlar üzerinden yapılmaktadır.

Acil Durum Nedir? Tahliye Tatbikatı Nasıl Olmalıdır?

Risk Analizi Yapılmadan Önce Apartman Yöneticisinin Yapması Gerekenler

  • Apartman çalışanlarının herhangi bir tehlike yaşamaması için güvenli ortam sağlamak
  • İşçilerin çalışma ortamından kaynaklı herhangi bir sağlık sorunu yaşamamasını sağlamak
  • İşçilere çalışılabilir ortamı sağlamak

Bu çalışmaların gerçekleştirilmesinin ardından apartman için bir risk analizi yapılabilir. Yapılan risk analizinin sonucunda olumsuz bir durum çıkmaması için yukarıdaki maddeler apartman yöneticisi tarafından titizlikle yapılmalıdır. Risk analizi sonucunda herhangi bir olumsuz unsur bulunmaz ise çalışanlar işlerine sorunsuz bir şekilde devam edebilmektedir.

Risk Analizi Kimler Tarafından Yapılır?

Apartman risk analizi çalışması bir ekip tarafından yapılmaktadır. Bu ekibin içerisinde bulunması gereken birimler vardır. Bu birimler şunlardır:

  • İş yerindeki iş sağlığı ve güvenliği uzmanları
  • Risk analizine destek sağlayacak personeller
  • İşyeri çalışanlarına ait temsilciler
  • Risk analizine dair ortamdaki riskleri analiz edecek uzmanlar
  • İşyeri sahibi ya da vekili
İş Güvenliği Sertifikası Sorgulaması Nasıl Yapılır?

Bu ekip bütün birimleri ile oluşturulduktan sonra ekibin risk analizi yapılacak binaya gitmesi gerekmektedir. Ekipte bulunanlar risk analizine dair üzerine düşen kısımlarla ilgilenerek apartmanda olası riskleri tespit eder ve bu riskleri apartman yöneticisine bildirir. Apartman yöneticisi bu analizin ardından risk analizini incelemeli ve karşılaşılabilecek riskleri ortadan kaldırmak için çalışmalıdır.

Apartman Risk Analizi Fiyatları

Apartman risk analizi fiyatları sanılanın aksine sadece daire m2’si başına ölçülüp hesaplanan bir değer değildir. Apartmanın kaç katlı olduğu, apartmanda kaç daire bulunduğu, dükkan olup olmadığı, varsa dükkanların ne amaçla kullanıldığı, herhangi bir site yönetimine tabi olup olmadığı, bahçe düzenleme, özel güvenlik, apartman görevlisi gibi personel istihdamı ve kapalı otopark gibi birçok konuya bağlı olarak apartman risk analizi fiyatları değişmektedir. Hesaplama elbette daire başına düşen m2 başına yapılmalıdır ancak ortak alanların fazla olduğu sitelerde daire başı m2 hesabı da değişmektedir. Ortak alanların eklenmesiyle mevcut daire büyüklüğünden birkaç misli m2 hesapları ortaya çıkabilmektedir. Risk değerlendirmesi 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu’nda yer alan İş Sağlığı ve Güvenliği Risk Değerlendirmesi Yönetmeliği gereğince yapılmalıdır ve değerlendirme aşamasında tehlikelerin belirlenmesi, risklerin derecelendirilerek değerlendirilmesi, alınacak önlem planlarının oluşturulması ve sürecin denetimi şeklinde ortaya çıkarılmalıdır. Hizmet için belirlenen fiyat da site / apartman yöneticisi tarafından ortak alan payı dahil edilerek dairelere bölünmelidir.

10 Yılı aşkın tecrübemiz ile ihtiyaç duyduğunuz tüm anlarda yanınızda oluyoruz, 7/24 uzman destek.

100+ Mutlu Müşteri

Osgbyi web üzerinden keşfettik. Kendileri bizzat iş yerimize geldiler. Prosedürlerini açıkladıktan sonra anlaşmamız yaptık.
Osgbyi web üzerinden keşfettik. Kendileri bizzat iş yerimize geldiler. Prosedürlerini açıkladıktan sonra anlaşmamız yaptık.
12 yıllık müzik şirketimize iş sağlığı ve iş guvenligi için danışman firma ihtiyacımız oldu. Bu gereklilik için kale osgbden faydalaniyoruz
12 yıllık müzik şirketimize iş sağlığı ve iş guvenligi için danışman firma ihtiyacımız oldu. Bu gereklilik için kale osgbden faydalaniyoruz
70 küsür yaşında patronumuzun sürekli andığı bir iş sağlığı şirketi. Sanırım uzun yıllardır çalışıyorlar
70 küsür yaşında patronumuzun sürekli andığı bir iş sağlığı şirketi. Sanırım uzun yıllardır çalışıyorlar