İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMLERİ

Çalışma Bakanlığı Şikayet

 

Çalışma Bakanlığı

Çalışma bakanlığı şikayet işlemleri için kendi özel web sitesini kullanıma sunmaktadır. Bu web sitesinde bulunan ALO170 sayfası ile çalışma bakanlığına iletmek için istediğiniz şikayetinizi yazılı mesaj şeklinde gönderebilirsiniz. Bakanlık işaret dili ile görüntülü görüşme desteği dahi sunmaktadır.

İhbar ve şikayetlerde Çalışma Bakanlığı’nın http://www.alo170.gov.tr/ sayfasına gidebilirsiniz. Bakanlığın canlı destek ekibiyle iletişime geçebilir veya anlık mesajla imkanından yararlanabilirsiniz. Bunun için İhbar / Şikayet, Görüntülü Destek, Canlı Destek ve Sık Sorulan Sorular butonlarından birini kullanmanız yeterlidir.

Çalışma Bakanlığı Şikayet
Çalışma Bakanlığı şikayet hattı ALO 170

Çalışan Telefon Şikayet Hattı

Teknolojinin tüm olanaklarından yararlanıldığı web şikayet portalının yanı sıra Çalışma Bakanlığı vatandaşlara ayrıca geleneksel telefon şikayet hattı da sunuyor. Şikayetinizi bakanlığa iletirken anlık mesajlaşma veya görüntülü destek gibi canlı destek seçenekleri aradığınız çözüm yolu değilse ev telefonunuzdan ya da akıllı cihazınız üzerinden ALO 170’i arayabiliyorsunuz. Peki ALO 170 nedir ve nasıl çalışır?

Çalışma Bakanlığı’nın özel çalışan şikayet hattı olarak hizmet veren ALO 170 her yıl yaklaşık 20 milyona yakın çağrıya cevap vermektedir. Söz konusu telefon hattı en çok çalışanların işverenlerini şikayet ettiği durumlar için kullanılıyor. Çalışma Bakanlığı tarafından yayımlanan şikayet istatistiklerine göre 20 milyon çağrının 11 milyonu şikayet başvurusuna dönüşüyor. Çalışanlardan alınan geri bildirime göreyse şikayetler yüzde 91 gibi yüksek bir çözüm oranına sahip.

Hangi Konularda Şikayet Edebilirim?

ALO 170 hattı bu anlamda oldukça önemli bir görevi yerine getirmiş oluyor. Çalışma Bakanlığı, işverenleri ile anlaşmazlık yaşayan çalışanlara hızlı bir çözüm kapısı sunuyor. Hem web hizmetleri hem de geleneksel telefon iletişim yöntemleriyle çalışanların şikayetleri cevapsız kalmıyor. Peki Çalışma Bakanlığı en çok hangi tür şikayetlerle karşılaşıyor? Bunun güncel dökümü aşağıdaki gibi sıralanıyor:

  • Yüzde 27,3’ü hizmet dökümü,
  • Yüzde 19,2’si rapor ücreti,
  • Yüzde 4,1’i işsizlik sigortası,
  • Yüzde 3,7’si sağlık aktivasyon işlemleri,
  • Yüzde 3,2’si emeklilik,
  • Yüzde 3,1’i iş sözleşmeleri,
  • Yüzde 3’ü çeyiz, emzirme ve cenaze ödenekleri,
  • Yüzde 2,8’i normal çalışma ücretleri,
  • Yüzde 2,3’ü kıdem tazminatı,
  • Kalan yüzde 31,3’ü “diğer konular”
Gıda Zehirlenmesi İlk Yardım

Görüldüğü üzere Çalışma Bakanlığı‘na iletilen şikayetler konuları itibariyle esasında oldukça çeşitliler. OSGB‘ler ve İSGB’ler işçileri bu işçi şikayet hattı konusunda bilinçlendirir; işçi haklarının daha iyi korunmasını sağlayan online işçi şikayet portalları konusunda gerekli talimatları verir. Şikayetlerini Çalışma Bakanlığı‘na ileten işçiler geri dönüş olarak SMS üzerinden bilgi alabiliyorlar. Bu anlamda 1 yıl içerisinde şikayetlere dönüş olarak yaklaşık 2 milyon SMS ulaştırılıyor.

10 Yılı aşkın tecrübemiz ile ihtiyaç duyduğunuz tüm anlarda yanınızda oluyoruz, 7/24 uzman destek.

100+ Mutlu Müşteri

Osgbyi web üzerinden keşfettik. Kendileri bizzat iş yerimize geldiler. Prosedürlerini açıkladıktan sonra anlaşmamız yaptık.
Osgbyi web üzerinden keşfettik. Kendileri bizzat iş yerimize geldiler. Prosedürlerini açıkladıktan sonra anlaşmamız yaptık.
12 yıllık müzik şirketimize iş sağlığı ve iş guvenligi için danışman firma ihtiyacımız oldu. Bu gereklilik için kale osgbden faydalaniyoruz
12 yıllık müzik şirketimize iş sağlığı ve iş guvenligi için danışman firma ihtiyacımız oldu. Bu gereklilik için kale osgbden faydalaniyoruz
70 küsür yaşında patronumuzun sürekli andığı bir iş sağlığı şirketi. Sanırım uzun yıllardır çalışıyorlar
70 küsür yaşında patronumuzun sürekli andığı bir iş sağlığı şirketi. Sanırım uzun yıllardır çalışıyorlar