İkametgah Değişikliği Nasıl Yapılır?

İkametgah Değişikliği Nasıl Yapılır?

 

İkametgah Değişikliği Nasıl Yapılır?

Kanun gereği, yeni bir şehre ya da mahalleye taşınan kişilerin (işveren ya da çalışan) en geç yirmi gün içerisinde ikametgah değişikliklerini nüfus müdürlüğüne bildirmesi gerekir. İlerleyen teknolojinin verdiği imkanlar sayesinde ikametgah değişikliği günümüzde artık online olarak kolay bir şekilde yapılabiliyor. Resmi e-Devlet web sitesi adresine ulaşarak ikametgah değişikliği bilgilerinizi çevrimiçi sistem üzerinden ilgili kurumlara iletebilirsiniz. Bunun için yalnızca e-Devlet şifresine ihtiyacınız olacak. Bu özel şifreyi de PTT gibi yaygın noktalar üzerinden yalnızca küçük bir ücretle hızlı bir şekilde alabiliyorsunuz.

İkametgah adres değişikliğine dair bilinmesi gerekenler

Adımlar

T.C kimlik bilgisi ile herhangi bir PTT şubesine giderek 2 TL ücret ile sahip olunan e-Devlet şifresinin ardından e-Devlet web site adresine giriş yapılır. İkametgat değişikliği yapmanızı sağlayan resmi web site adres bağlantısının tamamı şu şekilde sıralanıyor: https://www.turkiye.gov.tr/adres-degisikligi-bildirimi. Bu adres sizi resmi e-Devlet ikametgah değişikliği sayfasına yönlendirecektir.

Bunun ardından sağ üst köşede yer alan “Giriş Yap” düğmesini kullanarak kişisel bilgilerinizle (T.C kimlik numarası ve e-Devlet şifresi) e-Devlet sisteme giriş yapmış olursunuz. Eğer beyan edilecek yeni ikametgah adresi boş bir konut ise ayrıca bir belge gösterilmesine gerek yoktur ancak burası daha önce beyan edilmiş bir adres ise ilgili kişinin (işveren veya çalışan) o adreste halihazırda oturmakta olan kişiyle müracaat yapması lazım olabilir. Aksi halde tüm e-Devlet adres değişikliği işleminde izlenmesi gereken adımlar yeni adresin ilgili alana yazılması kadar basit ve hızlı olacaktır.

Elektronik İmza Nasıl Alınır?

Elektronik imza özelliği Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nca onaylı Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılar tarafından sunulan bir servis olarak karşımıza çıkıyor. Bu işlemi yerine getiren (Elektronik imza alabileceğiniz) firmalara ait en güncel liste ve elektronik imza konusuna dair daha fazla bilgi için www.tk.gov.tr adresine giriş yapabilirsiniz.

OSGB AVANTAJLARI

Mobil İmza Nasıl Alınır?

Bu servis GSM operatörleri tarafından sunulan bir hizmet olarak karşımıza çıkıyor. Bu hizmetin maliyet olarak bir bedelinin olduğunu bilmek önemli olabilir. Mobil imza alma işlemi toplam üç farklı aşamadan oluşuyor: Ön başvuru, başvuru ve aktivasyon süreçleri.

  • Her şeyden önce adres veritabanında nerede kayıtlı olduğunuzu görmek için http://adres.nvi.gov.tr web sitesi adresinden sorgulama gerçekleştirebilirsiniz.
  • Örneğin, İstanbul şehrinde oturan vatandaşlar nüfus müdürlüklerinin konumunu, müdürlükler için yol tariflerini ve bunun yanında diğer bilgileri bu web site adresinden öğrenebiliyor.

10 Yılı aşkın tecrübemiz ile ihtiyaç duyduğunuz tüm anlarda yanınızda oluyoruz, 7/24 uzman destek.

100+ Mutlu Müşteri

Osgbyi web üzerinden keşfettik. Kendileri bizzat iş yerimize geldiler. Prosedürlerini açıkladıktan sonra anlaşmamız yaptık.
Osgbyi web üzerinden keşfettik. Kendileri bizzat iş yerimize geldiler. Prosedürlerini açıkladıktan sonra anlaşmamız yaptık.
12 yıllık müzik şirketimize iş sağlığı ve iş guvenligi için danışman firma ihtiyacımız oldu. Bu gereklilik için kale osgbden faydalaniyoruz
12 yıllık müzik şirketimize iş sağlığı ve iş guvenligi için danışman firma ihtiyacımız oldu. Bu gereklilik için kale osgbden faydalaniyoruz
70 küsür yaşında patronumuzun sürekli andığı bir iş sağlığı şirketi. Sanırım uzun yıllardır çalışıyorlar
70 küsür yaşında patronumuzun sürekli andığı bir iş sağlığı şirketi. Sanırım uzun yıllardır çalışıyorlar