Ofis Ortamlarında İş Güvenliği

Ofis Ortamlarında İş Güvenliği

Ofis Ortamlarında İş Güvenliği

İş sağlığı ve güvenliği çalışma ortamı fark etmeksizin tüm çalışanlar ve tüm iş yerleri için oldukça önem arz eden bir kavram olarak karşımıza çıkar. Çalışma alanları içerisinde önemli bir yer tutan daha kaliteli ve sağlık bir ortama dönüşmesi adına ofis ortamlarında iş güvenliği konusu da oldukça önem arz eder. Bununla beraber hem çalışma ortamlarının hem de çalışma şartlarının daha verimli ve kaliteli bir şekilde sürdürebilmesi için kesinlikle yine ofis ortamlarında iş güvenliği konusu dikkate alınması gereken bir unsuru işaret eder.

Ofis Ortamlarında İş GüvenliğiOfis Ortamlarında İş Güvenliği Nasıl Sağlanır?

Ofis ortamlarında iş güvenliği sağlandığı takdirde çalışanların daha sürdürülebilir iş hayatlarına sahip olmaları ile şirket açısından daha verimli ve sağlıklı bir iş ortamı elde edilecektir. İş kazaları ve meslek hastalıkları inşaat, fabrika, maden gibi sektörlerinin sunduğu iş ortamlarında daha çok gibi görülse de bu ofis ortamlarında da çalışanları çeşitli riskler ve tehlikeler ile beraber farklı pek çok meslek hastalığı ve iş kazası gibi ihtimalinin gerçekleşebileceğini unutmamak gerekir. Ofis çalışanları açısından ofis hastalıkları gibi bir tehdit bekleyebileceğini ve iş sağlığı ve güvenliği açısından bu durumun önüne geçilmesi oldukça önemli olduğu kesinlikle dikkate alınmalıdır. Ofis hastalıkları olarak bahsettiğimiz meslek hastalıkları esasında bilgisayar başında sürekli aynı pozisyonda kalma ve tekrar eden hep aynı hareketler ile ekrana uzun süre bakma gibi durumlardan kaynaklanır. Ofis ortamlarında iş güvenliği açısından ortam için uygun ısı, nem, uygun bir ışık ve konforlu çalışma sağlanmaması gerekli görülür. Yine ofis ortamlarında iş güvenliği adına ergonomik, fiziksel ve psikolojik faktörler ile meydana gelen tehditlerin göz önünde bulundurulması ve bu faktörlerin önemle üzerinde durulması gerektiğini belirtmeliyiz.

Adalar İş Güvenliği

Kimler İş Güvenliği Uzmanı Olabilir ?

Ofislerdeki Ergonomik Risk Faktörleri

Ergonomik risk faktörleri içerisinde gürültü, havalandırma, aydınlatma gibi faktörler yer alırken tüm bunlar çalışanlar için uygun hale getirilmelidir ve ofis ortamları temiz aydınlık, havalandırılmış ve ısı derecesi mevsime uygun olacak biçimde ayarlanmalıdır.

Bununla beraber fiziksel faktörler göz önünde bulundurulduğunda da masa ve sandalyelerin çalışma şekline uygunluğu, çalışanların bilgisayar ve diğer elektronik cihazları kullanım durumlarına dikkat edilerek doğru duruş şekli ve fiziksel sağlıkları için oluşabilecek tüm risk faktörlerinin önüne geçilmelidir.

Psikolojik faktörler açısından da yine çalışanların ruh sağlığı hususuna dikkat edilerek tüm risk ve tehlikeleri ortadan kaldırmaya yönelik davranılmalıdır.

 

10 Yılı aşkın tecrübemiz ile ihtiyaç duyduğunuz tüm anlarda yanınızda oluyoruz, 7/24 uzman destek.

100+ Mutlu Müşteri

Osgbyi web üzerinden keşfettik. Kendileri bizzat iş yerimize geldiler. Prosedürlerini açıkladıktan sonra anlaşmamız yaptık.
Osgbyi web üzerinden keşfettik. Kendileri bizzat iş yerimize geldiler. Prosedürlerini açıkladıktan sonra anlaşmamız yaptık.
12 yıllık müzik şirketimize iş sağlığı ve iş guvenligi için danışman firma ihtiyacımız oldu. Bu gereklilik için kale osgbden faydalaniyoruz
12 yıllık müzik şirketimize iş sağlığı ve iş guvenligi için danışman firma ihtiyacımız oldu. Bu gereklilik için kale osgbden faydalaniyoruz
70 küsür yaşında patronumuzun sürekli andığı bir iş sağlığı şirketi. Sanırım uzun yıllardır çalışıyorlar
70 küsür yaşında patronumuzun sürekli andığı bir iş sağlığı şirketi. Sanırım uzun yıllardır çalışıyorlar